Tränarna

Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Han var en rak och tydlig tränare och man märkte att han hade gått i Lasse Falks skola. Med det menar jag defensiven först så får det andra komma sen. Även om han hade lite "management by fear" (som han också lärde sig från "Falken") så var han aldrig elak utan ville få ut det bästa av laget och det var hans sätt att göra det på.

Vad jag för höra idag är att han inte alls kör på samma linje utan är en mycket "snällare" tränare

Det funkar inte på samma sätt idag att ha den "approachen" till spelarna utan du måste stryka dem lite mer medhårs.
Anton Axelsson var under en period lagkamrat med Jonathan Hedström i Timrå. Söndagens Old School Hockey handlade om Hedström - och han strör varma ord över folk i vart och vartannat stycke. Men med Challe hade han "en liten skorv".
Efter tiden i Anaheim återvände Jonathan Hedström till Timrå, men i mitten av tredje säsongen i klubben valde han att skriva på för CSKA Moskva.
– Ryssland var mörkt och jag mådde otroligt dåligt.

Varför?
– Jag var kanske som sämst i min ätstörning då. Det var bara en mörk tid. När du inte mår bra och bor i ett land som inte är speciellt roligt att bo i utan familjen…
– Jag såg familjen en gång under sju månader. Det var då jag åkte hem till jul, men jag mådde så jäkla dåligt. Dessutom presterade jag inte och då blev det heller något roligt. Om jag ser tillbaka på något dåligt val jag gjort så är det att spela i Ryssland, tyvärr.
– Jag och ”Challe” (Berglund) hade fått en liten skorv i Timrå samtidigt som jag inte mådde bra. Det är lätt att när man mår dåligt lägga över allt ansvar på alla andra, men det var också mitt ansvar.

Jonathan Hedström mådde inte heller speciellt bra mellan 2006 och 2009 då han återvänt till Timrå efter säsongen i Anaheim.
– Jag hade kommit hem från USA. Anledningen till att jag åkte hem var för jag var dålig. Jag spelade en säsong i Timrå och det gick bra, men sedan åkte korsbandet. Då tränade jag ihjäl mig.
– När jag kom tillbaka blev det aldrig bra. Då var jag och ”Challe” lite som hund och katt. Samtidigt förstår jag honom eftersom jag inte presterade. Idag har vi inga problem, men då blev lite antingen jag eller ”Challe”. Då var det lättare för mig att fly.
– Så här efteråt skulle jag stannat kvar med familjen och löst det där. Det blev samtidigt enkelt för klubben ”Bra, nu får vi bort ett problem”, vilket jag har förståelse för.
https://hockeysverige.se/2024/01/28/old ... n-hedstrom
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: Tränarna

Inlägg av Sundsvalll »

Det är nu vår tränar trojka får bekänna färg. Kan dom vända det här eller ? Man är ju rätt orolig att vi är slut på energi
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Stjärnan skrev: ons 25 okt 2023, 17:00 Mmm. På nåt vis känns det som att spelare i Leksand har det lite för bra. Eller tyglas lite för hårt.

Det där att vilja vinna över allt annat finns inte längre i laget. Punkt. Det kanske inte bara är tränarnas fel men de är en rätt stor del i det.
Därför vill jag inte se en mysfarbror i båset. Vi har redan två sådana. Vad vi behöver är en kravställare som inte är nöjd med vad vi presterar för tillfället. Men jag tvivlar på att TJ vill ta in en sådan.
Jag tänker då här: tänk er valfri tränare ur Rockey filmerna. Även Mickey i första och ev andra filmen men kanske framförallt Mr T’s tränare eller Apollo Creeds.
Där är vad vi behöver för att ta nästa kliv. Inte en ordväljande Söderström eller en lugnt betonande Tornberg.
Gösen skrev: ons 25 okt 2023, 17:03 Vad gör Apollo Creed nu för tiden?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr ... ry=1212824

Själv hade jag av åldersskäl inte sett första och andra Rocky när jag 1982 såg III med Mr T på Visir*.
Jag såg dem naturligtvis senare - med stor behållning.

*https://www.siljannews.se/leksand/nu-oppnar-bion-igen/

* * *

Rocky och Rocky II fanns säkert att hyra på VHS runt 1980-81 men av någon anledning såg jag dem inte (konstigt eftersom vi hyrde hundratals andra filmer). Om VHS-spelare och mycket annat kan man läsa i den här tråden https://www.flashback.org/t3507871
Senast redigerad av Sniper den fre 02 feb 2024, 23:00, redigerad totalt 1 gång.
Pellefant
Inlägg: 61
Blev medlem: lör 23 sep 2023, 12:39

Re: Tränarna

Inlägg av Pellefant »

Sundsvalll skrev: fre 02 feb 2024, 16:39 Det är nu vår tränar trojka får bekänna färg. Kan dom vända det här eller ? Man är ju rätt orolig att vi är slut på energi
Knappast slut på energi, det finns ny att hämta i butik. Motivationen kanske dock tryter, men det är tränarnas sak att plocka fram, men den kanske inte finns hos dem heller? Vem hjälper oss då?
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Tränarna

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: fre 02 feb 2024, 21:53 Om VHS-spelare och mycket annat kan man läsa i den här tråden https://www.flashback.org/t3507871
❤️
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

❤️ https://www.leksandsif.se/article/nanas9p-30ead/view

* * *

Bumpar det här inlägget eftersom jag tycker tråden - i likhet med nyss ändrade styrelsetråden - är i behov av rubrikbyte.
Tränartråden
Tränare och GM
Annat?
Trådstartaren kommer sannolikt inte ändra, så då blir det en uppgift för färjans kapten.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Tränarna

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 10:13 ❤️ https://www.leksandsif.se/article/nanas9p-30ead/view

* * *

Bumpar det här inlägget eftersom jag tycker tråden - i likhet med nyss ändrade styrelsetråden - är i behov av rubrikbyte.
Tränartråden
Tränare och GM
Annat?
Trådstartaren kommer sannolikt inte ändra, så då blir det en uppgift för färjans kapten.
Du har just befodrat dig själv från matros till intendent (moderator). Du kan hämta ut gradbeteckningarna på kontoret.
uno.jpeg
Kaptenen och förste styrman kommer givetvis fortsätta hålla kursen från bryggan och identifiera hinder på vägen.
jankerolf.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Tränarna

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 10:13 ❤️ https://www.leksandsif.se/article/nanas9p-30ead/view

* * *

Bumpar det här inlägget eftersom jag tycker tråden - i likhet med nyss ändrade styrelsetråden - är i behov av rubrikbyte.
Tränartråden
Tränare och GM
Annat?
Trådstartaren kommer sannolikt inte ändra, så då blir det en uppgift för färjans kapten.
Nä. Vem vet. Kanske gjorde han en full David1 och numera går att hitta på Black armys forum?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: sön 03 mar 2024, 10:38
Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 10:13 ❤️ https://www.leksandsif.se/article/nanas9p-30ead/view

* * *

Bumpar det här inlägget eftersom jag tycker tråden - i likhet med nyss ändrade styrelsetråden - är i behov av rubrikbyte.
Tränartråden
Tränare och GM
Annat?
Trådstartaren kommer sannolikt inte ändra, så då blir det en uppgift för färjans kapten.
Du har just befodrat dig själv från matros till intendent (moderator). Du kan hämta ut gradbeteckningarna på kontoret.
uno.jpeg
Kaptenen och förste styrman kommer givetvis fortsätta hålla kursen från bryggan och identifiera hinder på vägen.
jankerolf.jpeg
Ska du låta ett barn fingra på adminpanelen? Som i sitt försök att ändra rubriker och annat istället råkar spärra Gösen?

Bild
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Tränarna

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 11:16
Mats_ume skrev: sön 03 mar 2024, 10:38
Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 10:13 ❤️ https://www.leksandsif.se/article/nanas9p-30ead/view

* * *

Bumpar det här inlägget eftersom jag tycker tråden - i likhet med nyss ändrade styrelsetråden - är i behov av rubrikbyte.
Tränartråden
Tränare och GM
Annat?
Trådstartaren kommer sannolikt inte ändra, så då blir det en uppgift för färjans kapten.
Du har just befodrat dig själv från matros till intendent (moderator). Du kan hämta ut gradbeteckningarna på kontoret.
uno.jpeg
Kaptenen och förste styrman kommer givetvis fortsätta hålla kursen från bryggan och identifiera hinder på vägen.
jankerolf.jpeg
Ska du låta ett barn fingra på adminpanelen? Som i sitt försök att ändra rubriker och annat istället råkar spärra Gösen?
Som intendent (moderator) har du inte tillgång till vare sig kommandobryggan eller maskinrummet mer än som gäst utan behörigheter. Däremot har du en representativ intendentshytt där du kan ta emot både struliga gäster typ Malte samt enerverande medarbetare typ Tony.
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: sön 03 mar 2024, 12:19 Däremot har du en representativ intendentshytt (...)
Ingår ilsket rött användarnamn i det representativa? Skulle i så fall vara en tilltalande provokation i det vitblå havet.
Kanske t.o.m finns andra färger? Gult, till exempel, som ett statement att här ska inte krafter inom LIF-ledet fasa ut det gula matchställsinslaget.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Tränarna

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: sön 03 mar 2024, 14:02
Mats_ume skrev: sön 03 mar 2024, 12:19 Däremot har du en representativ intendentshytt (...)
Ingår ilsket rött användarnamn i det representativa? Skulle i så fall vara en tilltalande provokation i det vitblå havet.
Kanske t.o.m finns andra färger? Gult, till exempel, som ett statement att här ska inte krafter inom LIF-ledet fasa ut det gula matchställsinslaget.
Du kommer sannolikt att få grönt.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Tränarna

Inlägg av Einar Berg »

Vad tycker vi om att Björn vill tillbaka till coachbåset så snabbt som möjligt?
Förstå mig rätt... Självklart vill jag så klart att han blir så frisk så att han kommer klara av att coacha igen.
Men...Challarna gör det bra. Vågar Tjomme rucka på det?
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: Tränarna

Inlägg av Aggeman »

Einar Berg skrev: mån 04 mar 2024, 22:19 Vad tycker vi om att Björn vill tillbaka till coachbåset så snabbt som möjligt?
Förstå mig rätt... Självklart vill jag så klart att han blir så frisk så att han kommer klara av att coacha igen.
Men...Challarna gör det bra. Vågar Tjomme rucka på det?
Spontant tänker jag att han inte bör bli huvudtränare i A-laget.

Han verkar vara en bra spelarutvecklare, därför kan ett första steg för honom vara att ta sig an en arbetsuppgift med mindre press och arbetsbörda. Kanske som spelarutvecklare i juniorleden, förutsatt att han vill vara kvar i Leksands organisation. Han har ju goda anledningar att söka arbete i närheten av Ängelholm, exempelvis närheten till sina läkare.
Jjax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:25

Re: Tränarna

Inlägg av Jjax »

Lillgud skrev: tis 24 okt 2023, 12:57 Detta är ju katastrof och riktigt allvarligt…

Herregud vilket sjunkande skepp vi är….
Att stå med Berglund och Karlberg…
Vilket djävla skämt….!!!

SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS 112 SOS
Nja det blev varken katastrof eller sjunkande skepp. Istället är vi klara för kvartsfinal för fjärde? gången på 2000 talet.
Stor eloge till Björn och dubbel Challe (Prinz) som gjort ett kanonjobb. Femma helt utan powerplay är fan en bedrift!!