Superstars forum

Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: Superstars forum

Inlägg av Gösen »

Lillgud skrev: fre 12 apr 2024, 18:07
Kort och koncist 8-)
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Einar Berg
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 22:31

Re: Superstars forum

Inlägg av Einar Berg »

Lillgud skrev: fre 12 apr 2024, 16:07
Einar Berg skrev: tor 11 apr 2024, 22:26 Ytterst oklart vad han svamlar om här... :)
Vilket språk vill du ta det på….
Vad är det som är oklart och du inte förstår…

Det är väll just en av anledningarna att ens inlägg…blir långa…
Man måste ner alltid på förskola nivå….för att få alla med på båten…

Men vi tar det från början….
En gång i tiden fanns det ett forum som hette Superstars Forum….
Och låg på superstars.nu

Där var en viss Einar Berg medlem…. (Alltså du)

Denna Leksandsfärjan (Forum) som vi hänger på nu…
Uppstod av en anledning….

För på det tidigare forumet….
Visade det sig att `vissa personer´ inte längre kunde logga in….
Folk blev som `spärrade ´ när de försökte logga in….
Man kunde inte längre sen slå in sitt lösenord nå….

(Vissa hade dock för inställt att logga in sig automatiskt utan att behöva slå sitt lösenord varje gång man loggade in och ville posta ett inlägg tex där , vissa av de drabbades med men de slogs ut med lite fördröjning)

Märkte du ens av diskussionerna där inne då….att vissa inte längre kunde logga in där….

Hur var det då för dig Einar Berg…????
Provade du då ens att logga in något överhuvudtaget….????
Var du aldrig nyfiken och testa om just du kunde logga in….
(Eller du kanske körde taktiken och höll dig kall och aldrig ens provade att logga in då , ifall du trodde att du med skulle få problem tex då)

Kunde du fortsätta logga in fortsättningsvis där du…fast flera andra inte kunde det….

Eller hur upplevde du det….under den sista tiden på superstars.forum…

Jag vet att du inte postade särskilt många inlägg i det forumet…
(Om jämför med folk som mer hängde där dagligen och postade ofta)

Så det är möjligt att du aldrig ens testade eller att ens försökte logga in något där i slutet på det forumet….

Men det är intressant vad du minns…om du kan minnas något…
Du borde ju ändå sett diskussionen allafall….eftersom du ju lyckades flytta sen med över hit…

De flesta här inne loggades direkt den 19nde…..
Endast 2dagar senare den 21….reggade du dig här….
Så då borde du vart bra uppdaterad och hängt med lite inne på superstars forum vad som hände och skedde….
Jag läste att alla skulle byta forum. Då gjorde jag det också. Är du nöjd med svaret, eller vill du att jag (som du) skriver en hel uppsats som svar?
Vad spelar det för roll om det gick att logga in eller inte?
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: Superstars forum

Inlägg av Lillgud »

Einar Berg skrev: mån 22 apr 2024, 18:41
Lillgud skrev: fre 12 apr 2024, 16:07
Einar Berg skrev: tor 11 apr 2024, 22:26 Ytterst oklart vad han svamlar om här... :)
Vilket språk vill du ta det på….
Vad är det som är oklart och du inte förstår…

Det är väll just en av anledningarna att ens inlägg…blir långa…
Man måste ner alltid på förskola nivå….för att få alla med på båten…

Men vi tar det från början….
En gång i tiden fanns det ett forum som hette Superstars Forum….
Och låg på superstars.nu

Där var en viss Einar Berg medlem…. (Alltså du)

Denna Leksandsfärjan (Forum) som vi hänger på nu…
Uppstod av en anledning….

För på det tidigare forumet….
Visade det sig att `vissa personer´ inte längre kunde logga in….
Folk blev som `spärrade ´ när de försökte logga in….
Man kunde inte längre sen slå in sitt lösenord nå….

(Vissa hade dock för inställt att logga in sig automatiskt utan att behöva slå sitt lösenord varje gång man loggade in och ville posta ett inlägg tex där , vissa av de drabbades med men de slogs ut med lite fördröjning)

Märkte du ens av diskussionerna där inne då….att vissa inte längre kunde logga in där….

Hur var det då för dig Einar Berg…????
Provade du då ens att logga in något överhuvudtaget….????
Var du aldrig nyfiken och testa om just du kunde logga in….
(Eller du kanske körde taktiken och höll dig kall och aldrig ens provade att logga in då , ifall du trodde att du med skulle få problem tex då)

Kunde du fortsätta logga in fortsättningsvis där du…fast flera andra inte kunde det….

Eller hur upplevde du det….under den sista tiden på superstars.forum…

Jag vet att du inte postade särskilt många inlägg i det forumet…
(Om jämför med folk som mer hängde där dagligen och postade ofta)

Så det är möjligt att du aldrig ens testade eller att ens försökte logga in något där i slutet på det forumet….

Men det är intressant vad du minns…om du kan minnas något…
Du borde ju ändå sett diskussionen allafall….eftersom du ju lyckades flytta sen med över hit…

De flesta här inne loggades direkt den 19nde…..
Endast 2dagar senare den 21….reggade du dig här….
Så då borde du vart bra uppdaterad och hängt med lite inne på superstars forum vad som hände och skedde….
Jag läste att alla skulle byta forum. Då gjorde jag det också. Är du nöjd med svaret, eller vill du att jag (som du) skriver en hel uppsats som svar?
Vad spelar det för roll om det gick att logga in eller inte?
Oavsett , TACK för svar och att du medverkade.
Även om du vart den `klart svåraste ´ att förhöra…

Ditt öde var dock ur utrednings synpunkt intressantare än du själv förstod…
Det var därför som jag var lite extra nyfiken och siktade in frågor mot dig i detta skede.
För mina observationer var nämligen att du var en av de som aldrig kunde logga in igen….
Men om du nu aldrig ens provade där på slutet av gamla forumets tid när vissa andra hade sina problem….
Så tar det ju lite ut varandra….
Då blir den iakttagelsen och observationen oviktigt och betydelselös.
(Annars hade du nämligen varit den som även hade brutit trenden klart tydligast för då hade vi fått in en person med väldigt få postade inlägg på det gamla forumet , som även hade blivit `utloggad´ för gott där)
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Jubileumsvecka! :YMPARTY:
- Senare i veckan är det tre år sedan spindelväven la sig över Superstars forum.
- Redan i morgon kan vi uppmärksamma 3-årsdagen av en dubbelvärvning:

Bild
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ft6Q%3D%3D
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Är ettleksandsif.se lika mycket historia som Superstars forum? När jag skulle kolla en sak igår möttes jag av felmeddelande, och det är samma idag. Kanske har sajten legat nere längre än så https://ettleksandsif.se/
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

I över två år klarade vi oss utmärkt utan moderator på Superstars forum. Det gör de inte i Masugnen. I ett försök att fjärrmoderera vill jag säga två saker:
- Man förlorar inte för att man avstår sista ordet. Att tystna innebär inte nödvändigtvis att man är svarslös.
- Är man kritisk till en spelare eller ledare har man naturligtvis rätt att yttra det vid något enstaka tillfälle eller två. Tresiffrigt eller t.o.m fyrsiffrigt antal gånger är för många.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: Superstars forum

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tor 15 aug 2024, 11:09 I över två år klarade vi oss utmärkt utan moderator på Superstars forum. Det gör de inte i Masugnen. I ett försök att fjärrmoderera vill jag säga två saker:
- Man förlorar inte för att man avstår sista ordet. Att tystna innebär inte nödvändigtvis att man är svarslös.
- Är man kritisk till en spelare eller ledare har man naturligtvis rätt att yttra det vid något enstaka tillfälle eller två. Tresiffrigt eller t.o.m fyrsiffrigt antal gånger är för många.
Kan bara instämma. Trots att de som sticker ut utgör en kvarts ppm av leksandsanhängare så tycker jag att de skämmer ut oss som supportrar. Några kämpar på för att lyfta nivån men några andra är jävligt bra på att sänka den till dagisnivå.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1738
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: Superstars forum

Inlägg av Sniper »

Wiborg skrev: tor 15 aug 2024, 15:16
Sniper skrev: tor 15 aug 2024, 11:09 I över två år klarade vi oss utmärkt utan moderator på Superstars forum. Det gör de inte i Masugnen. I ett försök att fjärrmoderera vill jag säga två saker:
- Man förlorar inte för att man avstår sista ordet. Att tystna innebär inte nödvändigtvis att man är svarslös.
- Är man kritisk till en spelare eller ledare har man naturligtvis rätt att yttra det vid något enstaka tillfälle eller två. Tresiffrigt eller t.o.m fyrsiffrigt antal gånger är för många.
Kan bara instämma. Trots att de som sticker ut utgör en kvarts ppm av leksandsanhängare så tycker jag att de skämmer ut oss som supportrar. Några kämpar på för att lyfta nivån men några andra är jävligt bra på att sänka den till dagisnivå.
Vi hälsar MasKalle välkommen hit.
Vår senaste medlem MasKalle
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: Superstars forum

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: fre 16 aug 2024, 17:05
Vi hälsar MasKalle välkommen hit.
Vår senaste medlem MasKalle
Tur att vi får in en kille som fixar det här med ekonomin.
https://in.linkedin.com/in/rajkumar-maskalle-a90a7718