Det där har jag helt missat.Sniper skrev: ons 28 maj 2025, 21:32Jag googlade Akol + Leksand + Ratsit för att se om jag skulle hitta någon av de fyra bröderna som öppnade Bosporen och senare Goldis. Då fick jag istället en träff på Håkan (son till en av dem, om jag minns rätt) som var bartender nere i diskoteket på Goldis. Och den träffen har i allra högsta grad med ishockey att göra https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... om-vid-liv
Otäckt, milt sagt.
Men Håkan passar även i mattråden.
Han tog över Bosporen ett tag och hade efter det restaurang Stinsen i det som var och numera åter är väntrum vid tågstationen.
Numera är han egenföretagare och ses titt som tätt i olika butiker. I Leksand är det Hemköp, där han fyller på i frysdisken med sina pizzakit. Kalljäst deg och hemmagjord tomatsås som man sedan bakar ut själv och toppar inför gräddningen.
Är detta då processad mat kan man undra. För Håkan är den hemmagjord men för mig som köpare är den i högsta grad bortgjord. Vem vet?
Kanske kommer det en barstool, gösen-edition, recension om pizzan. Men då i någon mer välbesökt hytt. Problemet är bara att jag inte har tålamod att sitta och vänta på saker som ska tina.