Tjugo minuter, tror jag, var Gösens ideala avsnittslängd. Då har jag valt ut detta: en bit in på minut 38 - där diskussion om medlemsmöte annonseras - till minut 58 (cirka).
Mot slutet säger Emil något som jag tyckt länge. Att LIF ska säga som det är när det gäller ekonomin. Borde ha gjort tidigare (innan FK hann före) och borde göra nu. Istället för:

Hur ska hela stora supporterskaran kunna veta hur mycket LIF behöver dem - och vad konsekvensen blir vid en degradering - om det inte förmedlas? Explosionsartad ökning av medlemskap är Emils lösning framför nyemissioner. Medlemskap förespråkades också av Stiv på Superstars forum (framför att skänka pengar till Vision 2019).
Kunde Brynäs mobilisera när de åkte ur SHL kan också vi - INNAN vi åker ur. Då kanske vi kan värva några spelare som gör skillnad och förhindrar katastrofen.
Men det måste göras NU.
Enbart nya medlemskap à 365 kr räcker inte i nuläget utan man måste förmå 1500 befintliga medlemmar att skriva ett tioårskontrakt med klubben, förbinda sig att betala in 365 kr i månaden i tio månader. 3650 x 1500 = 5475000. Dessa pengar får vi alltså inte på ett bräde och blir likvida, men eftersom vi vet att de kommer in så småningom kan vi ta av nyemissionspengarna och köpa en playmaker och en dokumenterad målspruta.
Typ.
Och hur förmår man 1500 att göra det? Ja, man skickar ju inte fram Peter Wiklund, Andreas Gärdsback eller liknande okarismatisk personlighet att "hålla tal till nationen", utan någon annan - med ett vinnande sätt - måste plockas in. Ej heller skriver man en stel, floskelfylld text på hemsidan. Det krävs något helt annat, som ingen av de befintliga duger till.