Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Sniper »

I sociala medier har det diskuterats om Leksands kommun kan komma att behöva ta över driften av en eller båda arenorna (Tegera Arena där de stora matcherna spelas, samt den intilliggande ”COFA”, Clas Ohlson Foundation Arena). Hur pass nära ytan ligger den tanken?

— Så här, man ska väl aldrig utesluta någonting, men i nuläget är det inte aktuellt. Jag tycker att vi har haft en bra modell historiskt där Leksands IF har ägt anläggningarna och vi har hyrt istider av dem, sen får vi se vad som är rätt framöver. Den diskussionen har vi inte haft, utan den kommer vi att behöva ha. Men jag utesluter ingenting, säger Larsson (M).

(...)

Kan det bli aktuellt med ännu större lån framöver, eller finns det några rågångar som du säger att ”Det här kan Leksands IF inte förvänta sig av kommunen”?

— Det är ju sådana saker som man behöver diskutera framöver. Det är klart att det finns alltid gränser i alla kommunens åtaganden, men det är för tidigt att säga vad som är röda linjer, eftersom förutsättningarna inte har varit klara förrän igår kväll. Vad som är Leksands IF:s behov framöver måste Leksands IF svara på.
https://www.siljannews.se/leksand/darfo ... -arenorna/

Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: Igår, 15:03
Wiborg skrev: Igår, 14:58
Wittgenstein skrev: Igår, 14:32

Fortsättningsvis, om det blir nån fortsättning, så måste kompetens värderas högre än supporterskap när det kommer till positioner och tjänster av betydelse för föreningens välmående.

Man kan tycka det, men ska det till så måste antagligen stadgarna ändras igen då man numera måste varit medlem i minst ett år innan man kan bli invald i styrelsen.

ren och skär idioti..

Helt enig, men ändrades starkt påhejad av Superstars vill jag minnas och för att som jag ser det utifrån eftersom transparensen är obefintlig bara låter som att de inte vill att någon utifrån ska kunna ta sig in och sno deras inflytande.

Och är det inte falangerna inom föreningen som de ser som det största problemet? De har ju högst troligt redan medlemskap och det enda som skyddas är den fortsatta inaveln i föreningen där man röstar fram sina kompisar. Den speglade styrelsen som röstades ner förra gången är ja gövertygad om hade kunnat både lyssna och eventuellt avfärda tankar och idéer från alla falangerna i föreningen. Men en var från Mora så då letade man fel och olyckligtvis hittade man ett fel just på grund av den löjliga regeln och kunde vifta från sina höga käpphästar att föreningsdemokratin ska segra. Men givetvis handlade det egentligen bara om att man hellre är död än röd.

Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: Idag, 07:43
Klas skrev: Igår, 15:03
Wiborg skrev: Igår, 14:58

Man kan tycka det, men ska det till så måste antagligen stadgarna ändras igen då man numera måste varit medlem i minst ett år innan man kan bli invald i styrelsen.

ren och skär idioti..

Men givetvis handlade det egentligen bara om att man hellre är död än röd.

Och snart kanske dom får som vill…..

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Vad jag fullständigt håller med Niva och Emil om (Emil har tagit upp exakt samma sak i Cirkus Leksand) är att ledningen måste börja säga som det är. Utan omsvep. I fallet Wiklund tror jag att det är omöjligt - han är oförmögen och måste bort - men övriga. Gärdsback har en annan retorik nu efter degraderingen än tidigare. Antingen har det ljusnat eller så ljuger han om våra förutsättningar framöver.

Säg som det är, låt alla förstå läget. Så vi vet var vi befinner oss, kan mobilisera och dra åt samma håll.

Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Sniper skrev: Idag, 10:22

Vad jag fullständigt håller med Niva och Emil om (Emil har tagit upp exakt samma sak i Cirkus Leksand) är att ledningen måste börja säga som det är. Utan omsvep. I fallet Wiklund tror jag att det är omöjligt - han är oförmögen och måste bort - men övriga. Gärdsback har en annan retorik nu efter degraderingen än tidigare. Antingen har det ljusnat eller så ljuger han om våra förutsättningar framöver.

Säg som det är, låt alla förstå läget. Så vi vet var vi befinner oss, kan mobilisera och dra åt samma håll.

Visst håller jag med och visst är det en del i saken, men för min del (och jag tror många andra supportrar som varit med ett tag) så räcker inte det. Det måste till något mer för att man ska kunna tro, hoppas, vars stolt Leksing och ställa upp med pengar och support framöver. Förtroendet är kört i botten flera gånger om och jag säger som jag sa när jag gick ur svenska kyrkan, att det nu är upp till dem och bevisa att dom har något att ge och vill ha mig med och komma till mig med sina avsikter och inte tvärtom längre.
Föreningen behöver presentera något alldeles extra som dessutom låter trovärdig för att jag ska orka och vilja vara supporter framöver. Jag har väl en ganska god uppfattning om vad jag vill se och höra framöver, men frågan är om det kommer något, eller om man från ledningen bara kör på och låtsas som inget hänt.

...själv är jag fortfarande mitt uppe i sorgearbetet men jag bara var tvungen att skriva ett inlägg i det här och om vad jag tror skulle underlätta och snabba på sorgearbetet.

Ludde

Inlägg av Ludde »

Det enda jag vet som är fakta i fallet Sven Rosén och Leksands IF är att i denna lista så ingår flera stycken som är sponsorer till Leksand, Elbolaget bland annat och dom är i Stjärnlaget. Dessutom är det stark Ludvika anknytning så jag vet också att dessa personer är anledning till att Hitachi är sponsor pga deras kontakter i deras ledningsgrupp.

https://www.allabolag.se/kontakt/sven-e ... -/10426341

Bra eller dåligt vet jag inte, men om man inte tänker sig för angående Sven så kan väldigt mycket sponsorpengar bli inblandade väldigt fort.

Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P